Plebiscyt "Mistrzowie Agro 2025"
Celem plebiscytu jest szeroka prezentacja w mediach polskiej wsi - rolników z różnych specjalizacji, którzy z sukcesem prowadzą nowoczesne gospodarstwa; sołtysów i społeczności sołeckich animujących życie mieszkańców obszarów wiejskich; kół gospodyń wiejskich kultywujących tradycje i kulturę regionu, a także przedstawicieli branży agroturystycznej działających na rzecz zwiększenia atrakcyjności i promocji lokalnych obszarów.
W tegorocznej edycji plebiscytu wyróżniamy siedem kategorii:
- Rolnik Roku
- Sołtys Roku
- Liderka / Lider Społeczności Roku
- Koło Gospodyń Wiejskich Roku
- Agroturystyka Roku
- Sołectwo Roku
- Nadleśniczy Roku (nowość w tej edycji)
Artykuł informacyjny oraz link do zapisów:
https://plebiscyt.dziennikzachodni.pl/ankieta/1548666/mistrzowie-agro-2025-nominacje.html
Nowe formy wsparcia finansowego dla przedsiębiorców z naszego regionu!
Obowiązki komunikacyjne beneficjentów- przypomnienie
Lokalna Grupa Działania „Perła Jury” przypomina wszystkim potencjalnym wnioskodawcom o konieczności przestrzegania obowiązków komunikacyjnych wynikających z art. 50 ust. 1 rozporządzenia UE 2021/1060 oraz zasad komunikacji, zgodnie z informacjami przekazanymi LGD przez Instytucję Zarządzającą oraz księgą wizualizacji w zakresie PS WPR.
Elementem realizacji projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich są działania informacyjne i promocyjne.
Obowiązkiem beneficjenta, który prowadzi projekt z Funduszy Europejskich jest informowanie opinii publicznej, uczestników i odbiorców ostatecznych projektu o uzyskanym dofinansowaniu.
Niewypełnienie niektórych obowiązków może skutkować pomniejszeniem dofinansowania, na co wskazują zapisy w umowie o dofinansowanie projektu.
Beneficjent podczas realizacji projektu bierze udział w komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce. Istotnym jest to, aby działania komunikacyjne realizować dobrze i efektywnie, bo składają się one na postrzeganie Funduszy Europejskich, a tym samym Unii Europejskiej.
Beneficjent wypełnia obowiązki komunikacyjne od momentu uzyskania dofinansowania, tj. podpisania umowy o dofinansowanie, do końca realizacji projektu lub do końca okresu trwałości projektu, który został określony w umowie.
Obowiązki beneficjentów
Beneficjenci podają informację o wsparciu operacji z Funduszy Europejskich poprzez:
a) zamieszczenie na oficjalnej stronie internetowej beneficjenta, jeżeli taka strona istnieje, lub na jego stronach mediów społecznościowych, krótkiego – stosownie do poziomu wsparcia – opisu operacji, w tym jej celów i rezultatów, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia finansowego z Unii;
b) zamieszczanie w widoczny sposób informacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Unii w dokumentach i materiałach związanych z komunikacją dotyczących wdrażania operacji, przeznaczonych dla opinii publicznej lub uczestników;
c) umieszczenie trwałych tablic informacyjnych lub tablic pamiątkowych w sposób wyraźnie widoczny dla społeczeństwa, które przedstawiają symbol Unii zgodnie z określonymi parametrami technicznymi, niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji operacji obejmujących inwestycje rzeczowe lub zainstalowanie zakupionego sprzętu, w odniesieniu do:
– wspieranych z EFROOW, których łączny koszt przekracza 500 000 EUR;
– wspieranych z EFS+, których łączny kosz przekracza 100 000 EUR.
d) w przypadku operacji niewchodzących w zakres lit. c) – umieszczenie w miejscu dobrze widocznym dla ogółu co najmniej jednego plakatu o wymiarze minimum A3 lub podobnej wielkości elektronicznego wyświetlacza, na których znajdą się informacje o operacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy Unijnych; w przypadku gdy beneficjent jest osobą fizyczną, zapewnia on w miarę możliwości dostępność stosownych informacji, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy, w miejscu widocznym dla ogółu lub za pośrednictwem elektronicznego wyświetlacza.
1. PLAN STATEGICZNY DLA WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ (PS WPR 2023-2027) – BENEFICJENCI EFRROW
Beneficjenci interwencji finansowych z EFRROW potwierdzają otrzymanie wsparcia z PS WPR 2023-2027 poprzez odpowiednie oznaczanie miejsca realizacji: tablice, plakaty, informacje w Internecie.
Księga Wizualizacji logo PS WPR 2023-2027 jest opracowaniem zbierającym wszystkie obowiązki beneficjentów wraz z graficznymi przykładami.
W linku poniżej zawarte są dokładne wytyczne dotyczące poszczególnych działań komunikacyjnych oraz promocyjnych.
Księga wizualizacji: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/ksiega-wizualizacji
2. FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ŚLĄSKIEGO 2021-2027 BENEFICJENCI/ GRANTOBIORCY EFS+
Beneficjenci interwencji finansowych z EFS+ muszą oznaczać działania informacyjne i promocyjne oraz dokumenty związane z realizacją projektu, które podają do wiadomości publicznej lub przeznaczają dla uczestników projektów.
Wyjątek dotyczy dokumentów, w których ze względu na ich specyfikę nie można zmieniać i ingerować w ich wzory, np. z powodu obowiązującego prawa (dokumenty księgowe, certyfikaty etc.).
W linku poniżej zawarte są dokładne wytyczne dotyczące poszczególnych działań komunikacyjnych oraz promocyjnych.
Zasady promocji i oznakowania projektów: https://funduszeue.slaskie.pl/web/guest/w/zasady_promocji_oznakowania
Beneficjencie pamiętaj o obowiązkach komunikacyjnych!
Lokalna Grupa Działania „Perła Jury” informuje wszystkich potencjalnych wnioskodawców o konieczności przestrzegania obowiązków komunikacyjnych wynikających z art. 50 ust. 1 rozporządzenia UE 2021/1060 oraz zasad komunikacji, zgodnie z informacjami przekazanymi LGD przez Instytucję Zarządzającą oraz księgą wizualizacji w zakresie PS WPR.
Elementem realizacji projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich są działania informacyjne i promocyjne.
Obowiązkiem beneficjenta, który prowadzi projekt z Funduszy Europejskich jest informowanie opinii publicznej, uczestników i odbiorców ostatecznych projektu o uzyskanym dofinansowaniu.
Niewypełnienie niektórych obowiązków może skutkować pomniejszeniem dofinansowania, na co wskazują zapisy w umowie o dofinansowanie projektu.
Beneficjent podczas realizacji projektu bierze udział w komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce. Istotnym jest to, aby działania komunikacyjne realizować dobrze i efektywnie, bo składają się one na postrzeganie Funduszy Europejskich, a tym samym Unii Europejskiej.
Beneficjent wypełnia obowiązki komunikacyjne od momentu uzyskania dofinansowania, tj. podpisania umowy o dofinansowanie, do końca realizacji projektu lub do końca okresu trwałości projektu, który został określony w umowie.
Obowiązki beneficjentów
Beneficjenci podają informację o wsparciu operacji z Funduszy Europejskich poprzez:
a) zamieszczenie na oficjalnej stronie internetowej beneficjenta, jeżeli taka strona istnieje, lub na jego stronach mediów społecznościowych, krótkiego – stosownie do poziomu wsparcia – opisu operacji, w tym jej celów i rezultatów, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia finansowego z Unii;
b) zamieszczanie w widoczny sposób informacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Unii w dokumentach i materiałach związanych z komunikacją dotyczących wdrażania operacji, przeznaczonych dla opinii publicznej lub uczestników;
c) umieszczenie trwałych tablic informacyjnych lub tablic pamiątkowych w sposób wyraźnie widoczny dla społeczeństwa, które przedstawiają symbol Unii zgodnie z określonymi parametrami technicznymi, niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji operacji obejmujących inwestycje rzeczowe lub zainstalowanie zakupionego sprzętu, w odniesieniu do:
– wspieranych z EFROOW, których łączny koszt przekracza 500 000 EUR;
– wspieranych z EFS+, których łączny kosz przekracza 100 000 EUR.
d) w przypadku operacji niewchodzących w zakres lit. c) – umieszczenie w miejscu dobrze widocznym dla ogółu co najmniej jednego plakatu o wymiarze minimum A3 lub podobnej wielkości elektronicznego wyświetlacza, na których znajdą się informacje o operacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy Unijnych; w przypadku gdy beneficjent jest osobą fizyczną, zapewnia on w miarę możliwości dostępność stosownych informacji, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy, w miejscu widocznym dla ogółu lub za pośrednictwem elektronicznego wyświetlacza.
1. PLAN STATEGICZNY DLA WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ (PS WPR 2023-2027) – BENEFICJENCI EFRROW
Beneficjenci interwencji finansowych z EFRROW potwierdzają otrzymanie wsparcia z PS WPR 2023-2027 poprzez odpowiednie oznaczanie miejsca realizacji: tablice, plakaty, informacje w Internecie.
Księga Wizualizacji logo PS WPR 2023-2027 jest opracowaniem zbierającym wszystkie obowiązki beneficjentów wraz z graficznymi przykładami.
W linku poniżej zawarte są dokładne wytyczne dotyczące poszczególnych działań komunikacyjnych oraz promocyjnych.
Księga wizualizacji: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/ksiega-wizualizacji
2. FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ŚLĄSKIEGO 2021-2027 BENEFICJENCI/ GRANTOBIORCY EFS+
Beneficjenci interwencji finansowych z EFS+ muszą oznaczać działania informacyjne i promocyjne oraz dokumenty związane z realizacją projektu, które podają do wiadomości publicznej lub przeznaczają dla uczestników projektów.
Wyjątek dotyczy dokumentów, w których ze względu na ich specyfikę nie można zmieniać i ingerować w ich wzory, np. z powodu obowiązującego prawa (dokumenty księgowe, certyfikaty etc.).
W linku poniżej zawarte są dokładne wytyczne dotyczące poszczególnych działań komunikacyjnych oraz promocyjnych.
Zasady promocji i oznakowania projektów: https://funduszeue.slaskie.pl/web/guest/w/zasady_promocji_oznakowania
Zaproszenie na webinar
Zaproszenie na webinar: Jak wykreować i rozwinąć innowacyjny pomysł z coachem?
Serdecznie zapraszamy na webinar online, który odbędzie się 31.07.2025 r. o godzinie 13.00 Podczas spotkania zapoznasz się z bezpłatną usługą coachingu innowacji – rozwiązaniem, które pomoże Ci wykreować i rozwinąć innowacyjny pomysł biznesowy oraz kompleksowo przygotuje Cię do skutecznego pozyskiwania środków unijnych.
Webinar podzieliliśmy na dwie kluczowe części:
- Na czym polega coaching innowacji i jak dołączyć do Programu?
Dowiesz się, czym jest coaching innowacji i jak intensywna współpraca z branżowym coachem może wesprzeć Cię w opracowaniu i rozwoju innowacyjnych pomysłów biznesowych. - Jak coaching innowacji wspiera w przygotowaniu wniosku o grant?
Omówimy, w jaki sposób udział w coachingu innowacji przekłada się na lepsze przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej – ze szczególnym uwzględnieniem wniosków o dofinansowanie składanych do obecnych i planowanych naborów prowadzonych przez LGD.
Z doświadczenia wiemy, że największe zainteresowanie budzą zagadnienia związane z oceną poziomu innowacyjności, skalą innowacji oraz aspektami środowiskowymi. Podczas webinaru szczegółowo omówimy te tematy.
Zapisz się już dziś, wysyłając zgłoszenie na adres:
Nie przegap okazji, by zwiększyć swoje szanse na pozyskanie grantu i zrealizować innowacyjny pomysł!
Program Innovation Coach to usługa systemowa realizowana w ramach II Priorytetu Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) – Środowisko sprzyjające innowacjom. Operatorem programu jest Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk.